Typy kontenerów i ładunkow
Podstawowe rozmiary kontenerów to 20′ i 40′. Ładowność kontenera 20′ wynosi (w zależności od egzemplarza) około 24 ton. Uwaga: częstym błędem jest przyjmowanie, że skoro kontener 40′ jest dwa razy większy od 20′ to można do niego załadować dwa razy cięższy ładunek. Kontenery 40′ również można załadować ładunkiem o łącznej wadze nieprzekraczającej 24 ton. Należy przy tym mieć na uwadze tarę danego kontenera oraz przepisy drogowe kraju, w którym odbywa się transport lądowy. W Polsce maksymalna masa całkowita zestawu (ciągnik + naczepa + kontener z ładunkiem) to 40,5 tony.
Kontenery podzieliliśmy na grupy według przeznaczenia:
- Kontenery ogólnego przeznaczenia. Jest to najczęściej spotykany rodzaj kontenerów morskich. Nadają się do transportu większości ładunków umieszczonych na paletach, w kartonach lub przewożonych luzem. Wśród kontenerów ogólnego przeznaczenia można spotkać egzemplarze podwyższane (HC). Stosowane są do przewozu ładunków przestrzennych.
- Kontenery chłodnie. Są one używane są do transportu w kontrolowanej temperaturze.
- Kontenery hardtop i opentop. Tego typu kontenery najlepiej nadają się do przewozu ładunków które najwygodniej jest załadować dźwigiem od góry
- Tanki. Są to specjalistyczne kontenery służące do przewozu płynów, gazów i spożywczych ładunków płynnych.

